Mala dubinska oštrina

Dubinska ostrina

Dubinska oštrina

Uopšteno govoreći, u studiju je sve u fokusu (ono što snimamo, pozadina, sve), zato što ćete verovatno – čak i kada je studijski blic (engl. strobe) podešen na najmanju snagu, i dalje morati da snimate sa otvorom blende od f/8 do f/11, što je odlično za većinu portreta koje ćete raditi.


Ali, šta ako ste postavili scenu u pozadini, ili ako koristite scensku pozadinu (engl. scenic backdrop), ili teksturiranu pozadinu, a želite da bude mutna i van fokusa?


Ne možete da prebacite otvor blende na f/2.8 ili f/4 jer bi snimak bio drastično preeksponiran.


Pa, kako se onda dobijaju meke, mutne pozadine u studliju?


Trik se sastoji u upotrebi filtera koji obično koristimo na otvorenom prostoru za snimanje vodopada i brzih rečica – redukujući filter (tzv. ND – Neutral Density-filter).


Taj filter je potpuno providan, ali zaista taman, tako da, u osnovi, značajno potamnjuje sve što objektiv
aparata vidi.


Tako da, morate, kako biste postigli odgovarajuću ekspoziciju, povećati otvor blende, tj. smanjiti f-broj na oko f/4 ili f/2.8 (prilično zgodno, zar ne?).


Upotrebite 3-stop ili 4-stop filter (proizvode ih, između ostalih, B+W, Hoya i Tiffen) i zašrafljuju se direktno na kraj objektiva (obavezno nabavite filter koji odgovara onom vašem objektivu s kojim ćete ga koristiti).


I to je sve; stavite ND filter na objektiv i spremni ste da snimate sa široko otvorenom blendom, recimo, postavljenom na f/2.8 ili f/4.